Saturday, September 14, 2013

Ramai Peniaga dan Pasaran Tepu - part 2

Pasaran Shaklee.. boleh tepu ke?

Pada saya Shaklee masih mempunyai PELUANG & PASARAN yg sangat besar di Malaysia. Insya Allah takkan tepu sbb produk dia evergreen.. sentiasa memenuhi keperluan, sejak wujud hampir 100 tahun yg lalu dan bukan produk yg bermusim (ikut musim). Hangat semusim lps tu takde. 

Kalau pasaran hampir tepu sekalipun, pasaran Indonesia masih sangat besar sbb Shaklee baru jer tahun lepas meluaskan pasaran ke Indon & leader2 kami pun dah melebarkan sayap ke Indon. Indon ada brp ratus juta org? Tak lupa juga pasaran Singapore & Brunei utk ditakluki. Mmg ada permintaan dari sana.

Sekali fikir, mcmana pasaran boleh tepu? Sedangkan produk kecantikan & kesihatan yg sentiasa tumbuh bagaikan cendawan lps hujan, hari2 ada produk baru ni pun ada pelanggan mereka.. kalau pasaran produk kesihatan & kecantikan dah tepu, takkan makin banyaknya iklan dalam majalah Mingguan Wanita 

Lagi satu, kalau ikut logik pun takkan tepu sbb pengguna akan tetap ada.. tiap2 hari ada orang kawin, mengandung, bersalin.. lps tu mengandung lagi. yg kanak-kanak menjadi remaja, yg remaja menjadi dewasa & yg dewasa menjadi tua, sangat perlukan produk kesihatan.

Shaklee mcm jugak org meniaga makanan... ada ke pasaran pernah tepu? Mcm orang jual kain di bazar, beratus2 orang jual kain dlm satu bangunan.

So tak perlu teragak-agak utk menyertai kami bersama Shaklee hari ini. Kalau ramai, ramai la yg jual. Kenapa takut pada persaingan kalau rezeki Allah dah tulis, tetap ada utk smua yg berusaha?




No comments:

Post a Comment